A teljes túra, illetve az egyes szakaszok is mindkét irányból teljesíthetők, és még a sorrendre sem kell ügyelni. Az összesen 27 szakaszt pedig a tervezhetőség és teljesíthetőség érdekében rövidebb alszakaszokra bontották, amelyek bélyegzőponttól bélyegzőpontig tartanak. Így mindenki találhat közöttük olyat, ami megfelel az edzettségi szintjének, és még a szabadidejébe is belefér. Minden túrázónak más és más rész a kedvence, és akadnak legendásan nehéz kilométerek is. A következő válogatásban könnyebb és nehezebb kirándulások is helyet kaptak, közös bennük, hogy csodaszép tájakon vezetnek végig, illetve gyakran még érdekességeket is tartogatnak. Indulás előtt mindig érdemes tájékozódni a vadászat miatti erdőlátogatási tilalmakról, illetve mivel már korábban sötétedik, ajánlott elcsomagolni elemlámpát, fejlámpát. (Borító- és ajánlókép: Kilátás a Moli-pihenőből. Forrása: Járfás Eszter/Femina. )

​A világ legjobb utazási célpontjai között az Országos Kéktúra

Viszonylagos kényelmetlensége ellenére az élmény teljességéhez hozzátehet az, ha legalább néhányszor (vad)kempingezésre adjuk a fejünket. Fotó: Mit vigyünk magunkkal? A hegyen-völgyön barangolásnak természetesen a megfelelő előkészületekkel érdemes nekivágni. Ebbe a kényelmes, praktikus és jó minőségű túrafelszerelésen túl a szükséges étel-ital ellátmány beszerzése is beletartozik – az izotóniás italtól a szendvics-hozzávalókig, energiapótló szeletektől a zöldségig-gyümölcsig. A Lidl akciós újság lapjain nem csupán e tekintetben találhatunk kedvező ajánlatokat, de szezonális jelleggel akár nagyszerű ár-érték arányú sportruházatot is kifoghatunk a boltjaikban. Ügyeljünk rá, hogy az igazolófüzetet ne hagyjuk otthon, valamint legyen nálunk bélyegzőpárna, hiszen csak így lehetünk biztosak benne, hogy mindenhol gond nélkül tudunk pecsételni. Ugyanakkor az utánunk jövő, esetleg feledékenyebb túrázók kedvéért hagyjuk betintázva a bélyegzőt… Érdemes megvenni a Kéktúra teljes útvonalát térképszelvényekre bontva és szövegesen egyaránt bemutató kétrészes turistakalauzt.

Kép forrása: Kakuk András - Mozgasvilag Romhányból olyan 3 kilométernyi országúton való caplatás vár ránk Kétbodonyig, ami ugyan nem fárasztó, de nem is tartozik a szép szakaszok közé. A pici településen egy kocsmánál pecsételünk egy jót (most kihagyjuk a frissítést), és azzal a lendülettel haladunk is tovább. Családosok és kényelmesek Kétbodonyban is megszállhatnak. 2 szállás is található a településen, sőt egy mini állatkert-állatsimogató is. Komótos kaptatón haladunk felfele, majd murvás útra érünk. Lefele haladva keresztezzük a síneket, majd kaszálón, a Galga-patak partján haladunk tovább. Az Eresztvényre már látványosan lassuló tempóban érkezünk, csak kezd 30 kilométernyi táv lenni mögöttünk. A dombtetőről viszont már csak le kell ereszkednünk Becskére, ahol három pecsételő hely közül is válogathatunk: a kis ABC-ben (Ady E. u. 8/A), a Galga presszóban vagy a Máder fagyizónál – bár a második erősen csábító volt, a csapat ifjú tagjai az utóbbira szavaztak, így a vonatozás előtt még jöhetett a nyalakodás.

Az Országos Kéktúra legszebb szakaszai: gyönyörű látnivalókban gazdag útvonalak várnak - Utazás | Femina

A 2020-ra leginkább ajánlott huszonöt utazási célpont közé sorolta a Magyarországon átívelő Országos Kéktúrát a National Geographic magazin nemzetközi honlapja. Az Országos Kéktúra a világ legismertebb tudományos ismeretterjesztő magazinjának listáján olyan látványosságok között áll helyt, mint a Kalahári-sivatag, a Grossglockner-Hochalpenstrasse, Parma városa, a Maldív-szigetek, Asztúria, Tasmania, a Kamcsatka-félsziget vagy a Grand Canyon Nemzeti Park. Az Országos Kéktúra számokban Hossz: 1165 km Szakaszok: 27 db Bélyegzőhelyek: 152 db Szintemelkedés: 31. 570 m Szintcsökkenés: 32. 125 m Teljesítők száma (2019. 11. 12-ig): 6715 fő A túramozgalom kiírója és szervezője: Magyar Természetjáró Szövetség A lista készítői a magazin honlapján közölték, hogy a National Geographic Traveler's tizenhét országbeli szerkesztőségével és saját, világjáró szakértőikkel egyeztetve alakították ki a legvonzóbb és legfenntarthatóbb turisztikai célpontok névsorát. A hír kapcsán megkerestük ifjabb Vitray Tamást, a magyarországi kiadvány főszerkesztőjét, aki elárulta, hogy minden országból tíz-tíz célpontot kértek be az amerikai kollégák, akik végül egyről kértek részletesebb leírást.

(a képen jól látszik a változott útvonal, míg a régi Kék a vastag piroson – autóúton – vezetett, addig az új már a Sárotaljújhely felé látható kb. téglalap formán Z+ majd P) Az elején még nem volt gond, szépen követtük a Kéket, elég egyértelmű volt merre megy, aztán a Vörös-nyereg után kicsivel a jelzés eltűnt, mi azért haladtunk előre a kitaposott ösvényen, már majdnem a Nagy-nyugodónál jártunk, mikor azért gyanússá vált, hogy nem ott vagyunk, ahol kellene…. Kék sehol, már több, mint másfél órája gyalogolunk Rudabányácskáról és valahogy sehogy se vagyunk irányban, P jel van, aminek a térkép szerint nem kellene lennie, szóval most hol is vagyunk??? Végül megláttuk a Nagy-nyugodón kihelyezett táblát egy sematizált térképpel, és megállapítottuk, hogy igen, tényleg eltévedtünk. Bár fura volt, hogy egy darabig volt kék jel…de no para, ha lemegyünk a piroson akkor az a térkép szerint pont becsatlakozik a kékbe, persze bosszantó, hogy fölöslegesen kerültünk. Ez utóbbi megállapításunk erős 2-300 m után meg is szűnt, mikor jött velünk szembe egy srác, aki lelkesen festegette fel az immár új kék jeleket a fára.

Országos Kéktúra

országos kéktúra szakaszok

Feri utazásai: Országos Kéktúra (10-es számú, OKT-101): Bodajk- Gánt

1. Dr orbay péter
  2. Feri utazásai: Országos Kéktúra (10-es számú, OKT-101): Bodajk- Gánt
  3. ​A világ legjobb utazási célpontjai között az Országos Kéktúra
  4. Masszázs árlista salon de genève
electrolux side by side hűtő

Országos Kéktúra • Gyalogtúra » outdooractive.com

Klasszikus túra természetjáró Nomád Kéktúra Aktív Magyarország túra Erdei gasztrotúra a Turista Magazin túrája Nordic walking Kutyás túra Hanwag 100 InDaHouse Lechner Tudásközpont túrája

Az első pecsételőnk Kincsesbánya nyaralóövezetében volt, a Fehérvárcsurgói víztározó közvetlen közelében. Kigyalogoltunk a településről, majd először a Kék Négyzet, majd az Országos Kéktúra útvonalára tértünk rá, hogy eljussunk Kincsesbányáig. Ott pecsételtünk, majd elindultunk visszafelé, elhaladtunk a Kék út és a Kék Négyzet kereszteződése mellett, majd rátértünk a tározó töltésére. Üdvözlet Kincsesbányáról Az első pillantások a tározóra Itt már a teljes panoráma elénk tárult Utunk lassan eltávolodott a tározótól, szépen lassan pedig beértünk Fehérvárcsurgó nyaralóövezetébe. Átkeltünk a 8212-es úton, majd egy ideig azzal párhuzamosan haladtunk a gyümölcsfák árnyékában. Enyhe jobbos kanyarral befordultunk az nyaralóövezet "cetrumába", majd onnan az erdőbe. Az üdülőtelep a legkülönbözőbb évjáratú és állapotú házakat vonultatta fel Néha úgy éreztem magam, mintha Hollókőn lennék A takaros és szépen felújított házak mellett, bizony volt olyan is, ami már urbex (az az sokszorosan leromlott) állapothoz közelített, de még menthető volt Az erdőben aztán egy kisebb emelkedő kezdődött, de itt nem is ezen volt a fő hangsúly, hanem a rengeteg szúnyogon, amely onnantól kezdve kisebb-nagyobb megszakításokkal, de végig jellemző volt a túránk során, egészen a bodajki sípályáig.

Hazánk leghosszabb egybefüggő jelzett turistaútját végigjárni talán a legszebb kihívás egy természetjáró életében. A klasszikus felosztásban 27 - egyenként is többnapos - szakaszra bontott Kéktúrát bárki teljesítheti bármennyi idő alatt: a lényeg a rendszeres túrázás öröme és az ország természeti és kulturális látnivalóinak megismerése. Monitoron a fenti legördülő menüben, a Természetjáró applikációban a lent található listában, mobilböngészőből megnyitva pedig szintén a legördülő menüben minden szakaszról részletes leírást adunk, böngészheted a szintmetszetet, az útba eső látnivalókat és természetesen a pecsételőhelyek listáját is megtalálod. 2021 szeptemberéig már közel 7500-en teljesítették hazánk emblematikus, kék sávval jelölt túráját, az Országos Kéket. Az 1169 km hosszú út Magyarország északi területein halad végig Írottkő és Hollóháza között, útba ejtve nagyobb hegységeinket, a fővárost és a Balatont is. Domborzatában, hangulatában, geológiai és kulturális értékeiben olyan csodálatosan változatos ez az országrész, hogy minden szakasszal, minden nappal, amit a Kéken töltünk, felejthetetlen élményekkel leszünk gazdagabbak.

1-es számú Országos Kéktúra szakasz Információk Turistajelzés Karbantartó Magyar Természetjáró Szövetség Ország Magyarország Végpontok Írott-kő Sárvár vasútállomás Kapcsolódó turistautak Része ennek: Országos Kéktúra A turistaút hivatalos weboldala A Wikimédia Commons tartalmaz 1-es számú Országos Kéktúra szakasz témájú médiaállományokat. Az 1-es számú Országos Kéktúra -szakasz 71, 9 km hosszú, a Kőszegi-hegységben a Kemenesháton át halad Írottkőtől Sárvárig. jelzés azonosító útvonal hossz km infók OKT-011 Írott-kő - Vasfüggöny túraút - Hörmann-forrás - Stájerházak - Vöröskereszt - Irány-hegy - Óház-tető - Hétforrás 9, 5 OKT-012 Hét-forrás - Hercegi-erdő - Pintér-tető - Kálváriatemplom - Jurisics-vár - Kőszeg 5, 0 OKT-901 Kőszeg vá. - OKT bekötő útszakasz 1, 4 OKT-013 Kőszeg - Ólmodi út - határ - Alsó-erdő - Vízállás - Hosszú-Guba-hegy - Vadászház - Cser-háti-erdő - Patyi-hegy - Grádics-erdő - Ilonavár - Ilona-szobor - Ilona-völgy - Tömörd 13, 8 OKT-902 Tömörd, autóbusz-állomás - OKT bekötő útszakasz 0, 3 OKT-014 Tömörd - Fenyves-patak - régi országút - Kincsédpuszta - Kincsédi-mező - Tilos-erdő - Szapári-erdő - Ablánc-patak - Ifjúsági tábor - Ablánc, malomcsárda 9, 0 OKT-015 Ablánc-malom - volt Gór vm.

A teljesítés ugyanis maximálisan kötetlen: nincs időkorlát, az egyes szakaszok pedig tetszés szerinti tagolásban, sorrendben és irányban teljesíthetőek. Télen-nyáron betervezhetünk hát egy-két túrázással töltött napot vagy hosszú hétvégét; és mire elérkezik a különleges megjelenésű kéktúra-jelvény átvételének örömteli pillanata, már számolatlanul sok túraélménnyel gazdagodhattunk. A Kéktúra útvonala Az országos vándorút két végpontja közül az egyik a nyugati határszélen, a Kőszeghez közeli Írott-kőnél, míg a másik észak-keleten, a porcelánjáról ismert Hollóházán van. A köztük húzódó, 27 szakaszra bontott túraútvonal elvisz bennünket a Kemenesháttól a Balaton-felvidékig, a Bakonytól a Vértesen és a Gerecsén át a Pilisbe és a Budai-hegységbe, Budapestet Hűvösvölgynél és a Hármashatár-hegynél érintve tova a Dunakanyarba, majd a Börzsönybe, a Cserháton át a Mátrába, keresztül a Bükkön és az Aggteleki-hegységen, majd a Cserehát és végül a Zempléni-hegység jelenti a hosszas kalandozás végét.